Sötsug


Svenskar äter mest godis i hela världen, varje svensk äter 17 kilo godis per år. I genomsnitt på förstås. De senaste 30 åren har vi nästan fördubblat konsumtionen. Karamellkungen omsätter 1,5 miljarder kronor om året! Herre gud, ja det är ju så gott. Önska att jag kunder hålla mig ifrån det mer än vad jag gör.. Men utan godis vore ju livet bra tråkigt ibland ;)

Tips för att hålla sockersuget borta

Kromtillskott - Brist på krom kan göra dig sötsugen.
Äppelcidervinäger - Äppelcidervinäger minskar blodsockerhöjningen efter måltid, vilket ger ett mer långvarigt blodsocker. Därmed mindre sötsug. Så blanda i lite äppelcidervinäger i ett glas vatten.
Blodsockerbalansen - Håll ditt blodsocker jämt med regelbundna måltider, glömt för tusan inte mellanmålen! Då slipper du suget efter något hela tiden.
Te - Ta en kopp te på kvällen när du sitter framför tvn och börjar känna sötsuget innan läggdags.




Förlåt.. om jag gjorde er godissugna =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0