Mental Kinesiologi ??

Mental Kinesiologi kan man använda vid behov att balansera sig själv, men även att kunna hjälpa sina medmänniskor att må bättre. Man söker efter energiobalans, orsak och samband. Kinesiologi står för rörelselära och mental står för våra tankar och känslor. man använder muskeltestningar som verktyg för att få svar på frågor man ställer, eller påståenden man gör. Det hjärnan registrerar och reagerar på, genom sinnena  syn, hörsel, känsel, lukt, smak samt våra tankar kan testas med Mental Kinesiologi.

Man kan tänka sig att det hela fungerar som ungefär en telefon. Muskeln vi använder att testa motsvarar telefonluren, nervsystemet är telefonledningen och hjärnan är växeln.


Det var en intensiv dag med en hel del info och praktiska övningar. Kvinnan jag var med kändes rätt stressad och förvirrad, så jag har inte direkt fått någon uppfattning om Kinesiologin. Hokus pokus eller faktiskt fungerar det? Vet ärligt talat inte.. Tror jag kan få en bättre uppfattning om det under mina två praktikveckor där, kanske får träffa Gunnar som höll i kursen och han få testa lite på honom.. Intressant dag iaf!





Så här kan det se ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0