Tisdag

Min andra praktik dag avklarad. Idag har jag stuckit Cathrine i fingret :) Jag har fått övat på att göra en blodanalys. Riktigt intressant det där med blodanalys. Man analyserar droppar torkat blod i mikroskåp. Med hjälp av en blodanalys kan man bl.a. läsa  hur mycket fria radikaler som belastar kroppens celler, kroppens "fiender" som en del kallar det, om syra- och basbalansen står rätt till, näringsbrister, matsmältningsstörningar  mm. Alltså en metod för att fastställa problem och brister i kroppen som man kan få förslag på hur man kan rätta till de ev. problem som visar sig.



Så nu har jag fått med mig ett litet kit hem med 10 st "stickor" så nu ska det stickas! :p N är mitt andra offer :) Just nu sitter jag och väntar på att Linda & Jimmy ska komma förbi en sväng. Det var länge sen jag träffade min skrutt nu. N står i köket och gör lasagne, MUMMA! Skönt att ha en pojkvän som har tummen rätt när det gäller matlagning iaf ;p

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0