Christina Doctare

Har precis kommit hem ifrån en föreläsning i KD med Cathrine. Vi var och lyssnade på Christina Doctare, en riktigt intressant föreläsning. Christina är en läkare, som numera är författare och samhällsdebattör. Hon föreläste om vägen till hälsa, och hur vi i Sverige ser på hälsa. Framför allt hur sjukvården på många ställen i dag ser på hälsa, som i många fall är skrämmande. Hon kämpar bl.a. för att den alternativa medicinen ska in i den västerländska medicin här i Sverige. Vi ska inte behöva vara två sidor som kämpar emot varandra. Christina verkar ha left ett ruskigt intressant liv..
 
Man blir en aning frustrerad när man lyssnar, man vill kunna förmedla så mycket mer än vad man gör. Men jag vet iaf att jag verkligen har valt rätt väg i mitt yrkesliv, vilket känns himla härligt. Hennes senaste bok Vägen till hälsa kommer nog inte dröja innan den dimper ner i min brevlåda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0