down

jag är sliten, jag är trött, har för närvarande väldigt ont i huvudet. jag har tappat focus helt och hållet på den mentala delen i skolan, känns inte alls bra. jag kör bara på, mår sådär halvbra, vill bara klara av proven. men det är för mycket för mig nu. alla är uppstressade i skolan och triggar upp varandra rätt bra, kommer hem, slänger i mig nåt att äta, pluggar pluggar pluggar, lagar matlåda, tränar, duschar, lägger mig. jag vill kunna åka hem, ta det lugnt, laga mig något gott, sätta mig i soffan, träffa kompisar, mysa med älsk och gå till träningen med riktigt motivation och inte dåligt samvete över att jag borde plugga.

jag är i en liten svacka som ni kanske förstår. det är NU jag ska göra allt det där jag väljer att inte göra för att ja tror att jag inte hinner. men hur ska jag få mig själv att göra det ?

usch ja mår illa.

Kommentarer
Postat av: Mariestad

Hur mår du egentligen? Låter som du ställer lite för höga krav på dig själv.

Vem tackar dig när du kört slut på dig själv?

Vad är värt mest, att ligga i soffan med N eller träna 1h utan motivation?

Okej, skolan tar mycket tid. Men gör allt i din takt och jämför dig inte med andra, vad dom gör & presterar. Vi är inte lika som människor. Du behöver inte vara bäst jämt, de är ingen som bryr sig förutom du själv.



Dåligt samvete är något vi skapar själva, bla. pgr för höga krav.

Ta en paus i allt pluggande, ta en promenad och rensa hjärnan. Jag lovar att du får mer motivation att läsa/skriva några sidor efter promenaden.



Och dina vänner finns där, du behöver inte träffa dom jämt. Skicka ett sms, "Hur mår du? Tänker på dig..." Det visar att du bryr dig och inte har glömt bort personen. Har du riktiga vänner, så borde dom även vara förstående och ha överseende om du är ärlig och säger som det är.



Ta dig en funderare och försök kom fram till vad du får ut av all, stress & ångest. Vad är det värt?



För snart ligger du på en strand på andra sidan jorden och därifrån kan du inte göra ett skit åt någonting här hemma. För ska du fundera över skola,träning, vänner på semestern, då är de lika bra att överväga att stanna hemma.



Hoppas allt löser sig!



Puss M

2008-11-11 @ 09:43:47
Postat av: Cathrine

Men hjärtat! Jag förstår hur du känner, känner nämligen likadant.. Men jag hoppas du vet att jag finns här! Är så glad att jag har träffat dig Elin.

DU är en av dom som gör det värt att gå till skolan just nu!!

Stor kram

2008-11-11 @ 17:25:08
URL: http://cathriinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0