Kosttillskott

Då var det måndag och nya tag. Jag var sjukt trött i morse men tog mig upp tillslut och han precis med bussen. På praktiken idag analyserade jag alla mina blodanalyser jag gjort i helgen, får mer och mer mersmak för det där med blodanalyser. Är riktigt kul att kika på dom och försöka hitta lite smått och gott ;p Cathrine har blivit jätte duktig så hon har hjälpt mig idag :) Själv plockade jag på mig lite kosttillskott som jag ska börja knapra i mig!

Efter praktiken har jag pluggat anatomi i massor, varit på badhuset och tränat och nu sitter jag och pysslar med lite recept som är till mitt kostarbete för Linda. Är riktigt kul så jag skulle nog kunna hålla på hela natten. Mitt huvud strejkar dock efter några timmar framför datorn.






Noacid - Ett komplex av viktiga basbildande mineraler och örter som bidrar till att återställa syra-basbalansen i kroppen. Innehåller Kalium, magnesium och kalcium.

L-glutamin - Förbättrar aminosyrabalansen i kroppen och motverkar nedbrytning av muskelmassa. Förutom att det hälper kroppen vid muskeluppbyggning så hjälper det även immunförsvaret mm.

Hepamax - Hepamax innehåller Mariatistel och en liten del maskrosrot. Den är leverstärkande och förbättrar ofta en dåligt fungerande magtarmfunktion samt hjälper kroppen vid dess avgiftning. Nu ska jag renas!

Rosenrot - Rosenrot är ett adaptogen som både kan pigga upp och lugna. Adaptogen sägs öka orken, stärka immunförsvaret, förbättra minnet och syn, öka syreupptagningsförmågan samt skyddar kroppens stora organ. Har ätit den förut och den fungerar riktigt bra. Inget man äter regelbundet, fungerar jätte bra när man har mycket kring sig och hjälper mig att med att fokusera på skolarbete och inte "oroa mig i onödan".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0