Lördag

God morgon! Så var det lördag igen. Kvällen igår var helt underbar.. Började dock med att jag fick sitta och vänta på N i min lilla praktik håla i 1,5 timme. Men vad hade jag förväntat mig, han böt till vinterdäck... inte han starkaste sida ;) Vi lagade iaf sedan riktigt god mat. Det blev saffranspasta med högrev och kantarell sås, ett glas vin satt inte fel till det. Vi räknade ut att om man skulle köpa ett kilo saffran i såna där små påsar skulle det kosta 74 000, iaf på Coop. Jävla dyr krydda det där, men hur gott som helst. Man behöver ju som tur är inte mycket för att det ska ge god smak. Blev riktigt sugen på julen faktiskt...

Vi satt och pratade om vad vi skulle hitta på för kul när jag slutar skolan, eftersom N ska gå en barttender kurs (han har sina idéer!?) i Grythyttan i januari så skulle vi kunna åka nästan precis vart som helst och jobba.. Skulle va kul om det blev så. Funderar på att säga upp lägenheten till april så vi måste ge oss av. Fast nu är det november och mycket kan hända tills dess.. Får jag ett jobb här så tackar jag nog inte nej till det.

N har åkt till Sthlm för att kolla fotboll igen med några kompisar. Väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan vrida på musik och börja städa vår lya.. Sen är det dags för anatomi plugg. pust..






En lastbil med saffran skulle man
hitta tyckte N.. han och pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0