HEJ!

I'm back! För en stund kanske, För en längre tid kanske. Man vet aldrig. Jag kanske nöjer mig med det här inlägget och sen lägger ner igen. Vi fårlase:)

Vad gör jag om dagarna nu då? Jag har väl ett helt nytt liv kan man säga. Jag har sagt upp mig på posten och satt mig vid skolbänken igen. Hur känns det då? Omtumlande bergochdalbana just för tillfället. Men i det stora hela känns det bra. Jag har ganska länge varit avskräckt ifrån att läsa på ett universitet, eller rättare sagt varit livrädd för universitetsstudier. Det har alltid verkat så krångligt och tidskrävande. Och ja, det verkar ju inte bättre. Men jag tror det kommer gå ändå :)

Jag läser alltså till arbetsterapeut på distans i Örebro. Vissa stunder kan det nog vara ganska soft. Häromdagen när vi redovisade våran uppgift muntligt (över nätet) tyckte jag de tre sista inte var så roliga att höra på längre när samma sak hade sagt i två timmar. Då var det ganska smidigt att kunna diska och städa lite samtidigt med klassen i lurarana. Och att kunna ta en promenad här hemma på matrasten och att kunna slå på en tvätt på morgonen och sedan hänga den på lunchen är ju himla bra alltså. Distans studeier is the shit! Tror jag:) Finns säkert nackdelar med det med. Lite långt till bibblan i Öret där alla böcker finns. Har provat mig på tjänsten att få den hemskickat med det verkar ta några dagar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0